Langs de westkust naar de Franz Josef Gletsjer - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Mathijs Daisy Hanckmann Schreurs - WaarBenJij.nu Langs de westkust naar de Franz Josef Gletsjer - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Mathijs Daisy Hanckmann Schreurs - WaarBenJij.nu

Langs de westkust naar de Franz Josef Gletsjer

Door: Mathijs en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Mathijs Daisy

26 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo allemaal,

Na het Abel Tasman Park zijn we door gereden naar Punakaiki, dit is een gehucht waar je de Pancake Rocks kunt zien. Dit was een mooie omgeving om even te stoppen en om onze benen te strekken. De rit daar naartoe duurde ongeveer 4 uur. Na dat we weer een beetje waren uitgerust en mooie foto's hebben gemaakt zijn we weer verder gegaan naar Greymouth. Greymouth is een oud goudstadje waar nog oude gebouwen je herrinneren aan die tijd, dit was apart om te zien het is een beetje western-achtig. We overnachten in een leuk hostel genoemd Noah's Ark daar hebben we lekker gezellig gebarbequed.
Na een nacht hier doorgebracht te hebben, zijn we naar Franz Josef gereden en hebben we de dag erna met een helicoptervlucht de Franz Josef gletsjer bereikt en deze gletsjer hebben we 3 uur bewandeld en hele mooie foto's gemaakt. Dit was echt de moeite waard! Vanavond nemen we een frisse duik in de hot glacier pools effe lekker genieten ;)

Groetjes Mathijs en Daisy

• 26 Januari 2013 - 08:06

Paulien:

Hoi Mathijs en Daisy,

Wat zien die foto's er super mooi uit!

Dat zonnige weer is weer eens iets anders dan sneeuw hier. Maar als het goed is gaat het na dit weekend dooien.

Gisteren weer bij nannet geweest. De kleine Rens groeit goed. Je weet niet wat je ziet als jullie terug zijn.

Geniet nog van jullie weekjes vakantie!

Liefs Paulien

• 26 Januari 2013 - 08:51

Mam:

hallo jullie zitten nu toch wel in een heel mooie omgeving
    de foto's zijn geweldig mooi
    ik hoop dat alles voor jullie nog zo voorspoedig verloopt
    en dat jullie samen kunnen genieten van de hele vakantie
    het weer en de omgeving.
    ik hoop dat het eten ook goed is en dat jullie alles lekker vinden

gr. mam

• 26 Januari 2013 - 12:53

Ron En Ludgard:

hallo Daisy en Mathijs,

Leuk jullie reisverslag te lezen! We denken ook nog vaak terug aan het mooie land. Jullie genieten volop; mooie foto 's. Leuk dat jullie opa gebeld hadden bij Syl, hij had het er vanochtend nog over.
    Geniet maar lekker en tot gauw als jullie weer in Nederland zijn.
    Hebben jullie nog wat aan de TomTom?

Groetjes,
    Ron en Ludgard

• 27 Januari 2013 - 11:14

Syl & Geoff:

Hey die mathijs en Daisy,

Wat leuk om die foto's te zien en het haalt een hoop herrineringen op van toen wij daar ook zijn geweest jaren geleden!
    Ben blij te horen dat frans Jozef het zeker waard was!
    Ik wist het wel hahahahah

Geniet en leuk om het allemaal bij te houden :-)

Liefs Syl en de boys (the he and she :-)

• 28 Januari 2013 - 02:02

Mathijs En Daisy:

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties!! (alleen is het niet altijd duidelijk welke moeder reageert ;-)

We kunnen niet wachten om kleine Rens weer te zien, ben benieuwd hoe groot hij geworden is.

Het bevalt ons goed hier, we wisselen zelf koken af met uit eten en dat gaat prima. De Nieuw Zeelandse keuken is niet zo heel verschillend met die van ons, dus dat gaat goed.

We maken goed gebruik van de TomTom, die geeft alles goed aan. De rijtijden kloppen aardig, we rijden ook geen maximumsnelheid met die bochtige wegen en laten de snelle lokale mensen graag voorbij.

Groetjes Daisy en Mathijs