Laatste paar dagen - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Mathijs Daisy Hanckmann Schreurs - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Mathijs Daisy Hanckmann Schreurs - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen

Door: Mathijs en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Mathijs Daisy

03 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Akaroa

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de leuke reacties bij onze verhalen.
Sinds ons vorige verhaal zijn we naar Lake Tekapo gereden, dit is heel mooi blau/groen meer met een mooi stukje natuur eromheen.
Hier hebben een wandeling gedaan naar de top van Mount John, de wandeling duurde 3,5 uur, de eerste 2 uur liepen we in de brandende zon langs het meer zonder ook maar 1 boom met wat schaduw in de buurt, allemaal maar hoog dor gras en en enkele struik. Na die 2 uur waren we blij dat we boven waren, waar een cafe was om wat koels te drinken, hier konden we even op adem komen en zweet van ons voorhoofd afvegen. (het was die dag +- 32 graden, gevoelstemperatuur 40 graden). Op de top van de berg is een sterrenwacht. Het laatste stuk weer de berg af liep door een bos in de schaduw, dus dit was wel lekker. Na afloop bij tergkomst in het huisje zijn we het zwembad ingedoken voor wat afkoeling. De volgende morgen zijn we richting Akaroa gereden. Akaroa is ene mooi toeristisch dorpje, hier was net een cruiseschip aangemeerd wat ervoor zorgde dat het heel druk is in dit stadje. We hebben hier langs het water gelopen naar de haven, hier was een wikeltje waar ze parels kweken en sieraden van maken, dit zag er wel mooi uit!
Vandaag zijn we naar een kaasfabriek gegaan waar ze nog steeds volgens traditie va 150 jaar oud met de hand kaas maken, het is nog heel erg arbeidsintensief. Vandaag waren ze Goudse kaas ana het maken en deze hebben we ook geproefd.

Het is moeilijk een fatsoenlijke computer te vinden voor de foto's helaas...

Groetjes Mathijs en Daisy