Het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Mathijs Daisy Hanckmann Schreurs - WaarBenJij.nu Het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Mathijs Daisy Hanckmann Schreurs - WaarBenJij.nu

Het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland

Door: Mathijs en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Mathijs Daisy

01 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Geraldine

Hallo allemaal,

Na het mooie uitzicht van Milford Sounds rijden we weer verder naar Curio Bay waar we overnachten in een leuk backpackers huisje aan het strand. Omdat we pas om 13.00 uur konden inchecken moesten we even wachten en zijn we naar het strand gelopen, waar we tot onze verbazing wilde dolfijnen zagen, de Hector dolfijnen. Helaas hadden we de camera in de auto laten liggen. Weer terug naar het huisje konden we inchecken en hebben we zo snel mogelijk onze zwemkleding aangetrokken en de onderwatercamera meegenomen en ons naar het strand gehaast. Op het strand aangekomen zijn we het ijskoude water ingegaan en geduldig gewacht tot dat de dolfijnen naar ons toe kwamen. Uiteindelijk kwamen ze naar ons toe en tot aan 2 meter kwamen ze bij ons in de buurt.
echt super cool!! dit hebben we natuurlijk op film staan:) Dezelfde dag zijn we naar het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland gereden, het Waipapa point. Daar aangekomen hebben we zeeleeuwen gespot. Na het avondeten zijn we naar een plek gereden waar geeloogpinguins hun nest hebben. Tussen 7 en 9 uur 'savond kan je ze bewonderen als ze terug komen van het vissen vangen. Deze dag was vol met bijzondere wilde dieren (wildlife). Heeft Daisy toch nog met dolfijnen gezwommen!!!
Gisteren zijn we vanuit Curio Bay langs de osstkust naar het noorden gereden, onderweg zijn we een paar keer gestopt om bijvoorbeeld een waterval en een tunnel te bezichtigen, we hebben het rustig aan gedaan. We zijn in Dunedin geweest en hebben het oudste treinstation van Nieuw Zeeland gezien en daarna naar Otago Peninsula gegaan (schiereiland bij Dunedin) Op dit schiereiland hebben we ook nog pinguins gezien van een verre afstand helaas, we hebben wel een albatros en een paar zeehonden van dichtbij gezien. Vandaag zijn we doorgereden naar Geraldine en zitten hier op een vakantiepark waar we een dag rust hebben gehad aan het zwembad in de erg warme zon ;-)

Foto's komen morgen, dus blijf het in de gaten houden!

Groetjes Mathijs en Daisy

• 01 Februari 2013 - 14:45

Deboor:

Wat een prachtige reis en unieke ervaringen!
    Jullie genieten er met volle teugen van!
    Leuk om jullie zo te volgen op afstand.
    Een hele goede reis nog samen!
    Liefs, Deborah

• 03 Februari 2013 - 15:54

Nannet:

heerlijk die verhalen en hier maar regen. Geniet maar lekker.