Op weg naar Milford Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Mathijs Daisy Hanckmann Schreurs - WaarBenJij.nu Op weg naar Milford Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Mathijs Daisy Hanckmann Schreurs - WaarBenJij.nu

Op weg naar Milford Sounds

Door: Mathijs en Daisy

Blijf op de hoogte en volg Mathijs Daisy

29 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo allemaal,

Na ons avontuur op de Franz Josef Gletsjer zijn we weer op pad gegaan richting het zuiden. Onderweg zijn we langs de mooie meren lake Wanaka en lake Hawea gereden, deze meren zijn super mooi blauw. In Wanaka hebben we overnacht, Wanaka is een mooi rustig stadje aan het meer (wij zouden er zo kunnen wonen;) en we hebben natuurlijk voor Mathijs het Transport and Toy museum bezocht. Dit is een heel leuk museum met een 50 jaar oude verzameling van speelgoedauto's, lego, poppen tot aan echte auto's en vliegtuigen. Wij keken onze ogen uit. Na de overnachting reden we door naar Queenstown hier zijn we gestopt om dit mooie stadje te bekijken en zijn we weer verder gereden naar Te Anau dit was volgens de tom tom 167 kilometer, volgens de computer van onze superdeluxe Holden Barina Spark zouden we 215 km moeten kunnen rijden met onze tank, maar oh jee 10 min voordat we in Te Aunu aankwamen stonden we plotseling stil. Er was geen benzine meer in de auto en wat nu? wat doen we nu? moeten we nu gaan duwen? nee daar hadden we geen zin in en lopen ook niet, dan maar liften. Mathijs had zijn mooie benen laten zien , maar dit hielp helaas niet. Toen zwaaide Daisy 1 keer naar een auto en die stopte meteen (hadden we misschien eerder moeten doen). Deze man was zo aardig om Mathijs mee te nemen naar de stad om daar benzine te halen. De man moest de stad in om een paar dingen te regelen en ging daarna weer terug, dus is Mathijs met hem meegereden en na een aantal stops met benzine terug naar de auto gegaan. Dus na een vertraging van 1 uur zijn we alsnog Te Anau binnengereden.
Vandaag zijn we naar Milford Sounds gereden, dit is een hele mooie weg langs het Fiordland in Nieuw Zeeland waar onderweg veel te zien was, zoals watervallen, beekjes en mooie landschappen, heel veel foto's gemaakt, waarschijnlijk meer dan de Japanners ;) ,en volop genoten.
Morgen weer met de auto op pad naar een nieuwe bestemming met een scheef oog op de benzinemeter ;)

Groetjes Mathijs en Daisy

• 29 Januari 2013 - 19:16

Mam:

Hallo Mathijs en Daisy, wat klingt dit allemaal bekend door jullie beleven wij de reis ook weer opnieuw.
    Ik vind het geweldig dat jullie dit ook mogen beleven.

Ik verheug mij erop om straks samen alle foto's en andere belevenissen door te spitten.

liefs mam

• 29 Januari 2013 - 20:21

Dennis:

Wauw Mathijs en Daisy!

Wat 'n reis! Mooie verhalen en foto's! Sjtrontjaloers! Zon, sneeuw, natuur, helicopter, tegek!
    'Geniet ervan' kan ik wel zeggen, maar is nogal overbodig zie ik!

Succes met de reis en de km-teller nog!

Gr, Dennis

• 29 Januari 2013 - 20:31

Mam:

hallo jullie twee,

hartstikke leuke foto's heel mooi daar
    maar wij komen wel lekker terug naar huis
    een kleine tip neem een beetje reserve benzine mee
    dat scheelt misschien weer een uur

gr. mam

• 31 Januari 2013 - 21:37

Noud:

Hey mathijs en daisy, klinkt allemaal goed daar! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet er nog van en ben benieuwd naar de komende verhalen! Have fun nog!